söndag 5 februari 2017

2016

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
korsade ekvatorn med båt. provade på livet i hotellsvit några dygn

2. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja!!! lyckodrogen unni ploppade ut

3. Dog någon som stod dig nära?
mormor och morfar

4. Vilka länder besökte du?
ungern, norge, danmark, kroatien, ryssland, polen, holland, australien, sydkorea, kina, singapore, jordanien

5. Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
lite jävla tur och flyt. ledighet. samt ett glatt humör ;;;PPP

6. Vad var din största framgång 2016?
att jag klarade alla tentor och fick drömpraktiken hos wallenius. att jag höll mig flytande

7. Största misstaget?
att jag fortsätter göra samma misstag om och om och om igen

8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
utbrändhetstendenser samt den gamla vanliga ångesten

9. Bästa köpet?
roller derby gear

10. Vad spenderade du mest pengar på?
roller derby tror jag

11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
roller derby. valarna jag såg i indiska oceanen. orgasmer och musik

12. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?
hela little jinders "allting suger"
duvchi - when the winter
maggio - ayahuasca
linn öberg - parades
nottee - do you love me
ana diaz - fyll upp mitt glas nu
julia adams - 0400am
lida - life will kill you
sabina ddumba - scarred for life
1900 - ljuva mekaniska jag
hana oceans - eternal
christina hellström - jag dansade en sommar
air - le voyage de penelope
jonas lundqvist - lyft och försvinn
faråker - stå på tå
indigo children, ebbot lundberg - to be continued
hela håkans "du gamla du fria"
lana del rey - high by the beach, born to die, video games och summertime sadness
shriekback - faded flowers

13. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ledsnare. eller iofs mer likgiltig än någonsin

14. Vad önskar du att du gjort mer?
lyssnat på min kropp och mitt psyke. sagt ifrån. gråtit. skrattat

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
druckit alkohol. eller det önskar jag väl egentligen inte men hade förmodligen mått bättre i längden om jag låtit bli

16. Blev du kär i år?
nej

17. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
nej

18. Bästa boken du läste i år?
det mest förbjudna, beckomberga, sommarboken, maken

19. Största musikaliska upptäckten?
lana del rey

20. vilka festivaler besökte du 2016?
körsbärsfestivalen i odense, danmark

21. Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
hade sovmorgon. sedan skola. panikköpte bubbel och snacks. drog ihop ett spontanfirande i slottsskogen som någon överraskningspyntade inför och en annan köpte med brännbollsrack till. så himla många fina dök upp. vi spelade brännboll och det var jättevarmt och anja berättade att hon var gravid. vi blev fulla och sjöng och drog till lången. denna dag gjorde mig glad! tror att första delen av 2016 ändå var fin. stressig men fin. hade nästan glömt bort det

22. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
svart. typ polo. fan så pretto det låter. sparade ut luggen också så hade mer icke-frisyr än någonsin

23. Vad fick dig att må bra?
roller derby och flykten på haven

24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?
om inte långenäs sålts. om inte min kusin varit med om sin olycka. om inte mormor dött. om inte morfar dött. om inte råtorp sålts. om min familj hade varit som vanligt. om jag varit mer ledig. om jag kunnat få ha kvar niklas. om jag hade tagit mig tid att gå i terapi

25. Favoritprogram på TV?
skam

26. Något du önskade dig och fick?
nej

27. Något du önskade dig men inte fick?
haha typ ett soft liv säkert

28. Vem saknade du?
allra mest mormor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar