lördag 15 maj 2010

(sådär, lite bättre

...men bilden får vara kvar. ingen idé att försöka dölja prettoheten för hårt)

idag har jag varit barn- och hundvakt. det var chill tills deras granne bjöd in mig till filmvisning i deras trädgård ikväll. han sa att alla var välkomna. "men kul, jag kommer!" sa jag. sen sa han att han och hans fru driver en youth group och att det är de som ska kolla på film. "jaha men vad kul!" sa jag.
sen nämnde han att "the group" tillhörde katolska kyrkan och att filmen handlar om universum och om Gud. "vår planet är ju ganska liten, när man tänker på Guds storhet" tillade han innan jag gick.

jag har alltså återigen tackat ja till att gå med i en sluten liten religiös grupp, även kallat sekt, utan att riktigt förstå vad fan det är frågan om. jag måste tro för gott om människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar